Tänään kävin tekemässä viimesen kokeen, joka oli englannin kirjallinen osuus. Maanantaina oli biologia.

Näin jälkikäteen tuntuu ihan hyvältä. Bilsa olis voinu mennä paremminkin, en oikein ollu terässä aikasin maanantaiaamuna. :D Kuitenkin oon varma, että se menee läpi. Enkku meni tänään hyvin. Pari tehtävää siellä on, joista en oo ihan satavarma, mutta kyllä se läpi menee ja ihmettelen suuresti, jos siitä hirveen huono arvosana tulee.

Kuumeilu talttui torstaina, mutta flunssa iski täysillä päälle vasta eilen. Siis lähes viikon tauko ilman oireita ja yhtäkkiä iskee nenänvuoto-yskitys-lentsu. Päätä särkee jatkuvasti ja kurkkuun koskee. Väsyttää. Kouluun en noitten pakollisten lisäks ole mennyt, vaikka pitäis kyllä. Douppaamisella, jolla selvisin tänään tuosta kokeesta, olisin varmaan selvinny koulustakin, mutta kun en taho. Vedin aamulla 2 buranaa, kofeiinia, nikotiinia ja lisäks vielä pari strepsilsiä. Sillä selvisin vallan mainiosti, mitä nyt niistin ja aivastelin jatkuvasti. Mahto vieruskavereita ärsyttää. :)

Stressi ja ahistus noista kokeista on nyt ohi, mutta sunnuntaina olis Mertsin synttärit ja niihin pitäis tehdä 2 voileipäkakkua, kasvispitsa ja täytekakku. Siivotakin pitäis, tosin ukko saa hoitaa sen puolen. Minä en aio siisteyden eteen täällä evääni väräyttää (ja kuitenkin päädyn siivomaan koko huushollin...). Ostin Merrille kakun päälle Salama McQueen -kakkukuvan. Se on aika magee, toivottavasti en omalla tyhmyydelläni pilaa sitä.

Ei meille kyllä oo edes montaa ihmistä tulossa. Mun serkulla on poikansa ristiäiset (joihin meitä ei oo kutsuttu) samana päivänä ja se karsii osan mun sukulaisista pois listalta.

Aika hassua muuten, liitin noi lapset McDonaldsin perhekerhoon ja Merri sai sieltä lahjaks Happy Mealin. Kävi tänään isänsä kanssa syömässä sen, koska joutu olemaan pois hoidosta. Yski yöllä niin pahasti, etten uskaltanu viedä poikaa hoitoon. Peikko meni hoitoon ja mä tonne kokeeseen, niin sai Ukko ja poika vähän laatuaikaa keskenään. Jostain syystä, kun mä olen paikalla, nuo kaks ottaa yhteen lähes koko ajan. Kun mä en ole paikalla, niin niillä on vissiin ihan kivaakin. 

Samoin tänään tuli molemmille lahjat (Peikon syndet on kuukauden päästä) Ukon tädiltä. Merri sai kirjan ja Peikko avaa omansa vasta lähempänä synttäriään. Itse ostin Merrille autokortit ja kirjainmagneetit. Ne ei varmaan oo kovin mieluisat, koska pojan toivelistalla oli mm. mikroauto ja muumi-tietokone... :D

Tautia lukuunottamatta pääkoppa alkaa olemaan aika normaalilla tolalla. Siis, alan jo osata taas hymyillä muutenkin kuin väkisin ja huomaan kauniin kelin. Nytkin siellä paistaa aurinko. :)